čtvrtek 26. května 2011

Amplitube Irig



Díky svým cestám jsem poměrně hodně omezil hraní na elektrickou kytaru, přece jen k tomu, aby se na ní dalo pořádně zahrát člověk potřebuje nějaké to kombíčko. A i když existují velice skladné varianty, vždycky je to zátěž navíc a člověk si místo elekriky vezme raději akustiku. I přes to jsem zažíval poměrně velké dilema, protože elektrickou kytaru mám díky jejím zvukovým možnostem nejraději. A řešení přišlo tak nějak samo od sebe s mým "chytrým" telefonem Iphonem, na kterého je neskutečné kvantum aplikací. Jednou z těch aplikaci je i amplitube. Dlouho jsem se rozhodoval a nakonec se mi podařilo sehnat přes ebay za velice dobrou cenu adaptér na propojení kytary a telefonu.

Nelenil jsem, program jsem nainstaloval a začal zkoušet. Zvukové možnosti free verze jsou poměrně omezené, jedno kombo, dva mikrofony a tři efekty, metronom a super přesná ladička. Což je sice fajn, ale nestačilo mi to, proto jsem udělal životní krok.:) A nakoupil si speciální balíček kde jsou efekty a komba od Fenderu a k tomu ještě jeden Reverb efekt na vytvoření zvuku haly. Životní krok to byl, protože mne to vyšlo na 15 euro:)) Ale nelituji, přece jen je dobré podpořit vývojáře a ve výsledku jsem ani nebyl zklamán. Zvuk se dá nakroutit opravdu ucházející, zvlášť když máte studiové sluchátka. Osobně ujíždím spíše na čistém zvuku podpořeném reverbem, a tady se dá udělat velice dobrý, jediné co mi chybí je akustický simulátor, ale možná se objeví časem. Shrnuto sečteno, konečně mám na čem cvičit!:)

Časem ještě plánuji dokoupit 4 stopý nahrávač. Jakmile to udělám, bude z tohohle prográmku poměrně solidní efektor, nahrávač na cesty, případně na doma, protože jak už to u produktů applu bývá, jsou to maximálně pohodlné a intuitivní. Co bych ještě chtěl vyzkoušet je připojit to na aktivní bednu, protože kdyby byl zvuk, alespoň trochu použitelný, stál by se z mého telefonu naprosto ultimátní nástroj. V každém případě, díky téhle věci teď cvičím na elektrickou kytaru opravdu velmi, velmi často.

Tady je ještě ukázka jak to funguje v praxi.

Žádné komentáře:

Okomentovat