středa 12. srpna 2009

Interstate 60


Název tohoto filmu, zní jako by se mělo jednat o nějakou klasickou americkou "road party", díky všem bohům název a obal někdy klamou a film v sobě ne něco velice ojedinělého a příjemného. Po atmosferickém, ale poměrně hloupoučkém City of Ember jsem toužil shlédnout něco dějově kvalitního.

Netřeba dodávat, že tenhle film v sobě tuto kvalitu nese. Zápletka se zde točí ohledně jednoho přání, které se bude skrz celý film pracně vyplňovat. Zde si cením především skvělého skloubení humoru, sarkasmu a úžasně vytvořených postav, které mi v něčem připomněly Zeměplochu od Pratchetta . Především jsem si naprosto zamiloval chlapíka spravedlnosti s dynamitem, v kontrastu s právnickým městem. Kde jde poznat hezký rozdíl mezi spravedlnosti "intuitivní" a spravedlnosti "byrokratickou". Celkově, se tenhle film snaží docela trefně kritizovat americkou morálku, ale někdy přebíhá i do kritiky obecnějšího pohledu na věc. Příjemné taky je, že si film na nic nehraje, děj hezky plyne, nedostává se křeče a hluchých míst. Závěr by se mohl zdát jako slabší místo, ale není to tak úplně pravda, film zde docela jasně říká, že závěr v něm není to nejdůležitější.

Shrnuto sečteno jedná se o kvalitní film hodný k shlédnutí, nechci tady rozepisovat děj a všechny narážky, chci jen říct, že po shlédnutí tohoto filmu nebudete mít žádnou pachuť, ale dobrý pocit, který je srovnatelný s přečtením dobré knihy.
A to je u filmu velice výjimečné! Některé filmy se snaží být knihami, to nedopadá dobře, některé jsou zase jen špatná dějová slátanina. Tenhle je jiný, téměř ukázkový.



Dobrodružný / Komedie / Drama
Kanada / USA, 2002, 112 min

Režie: Bob Gale
Hrají: James Marsden, Gary Oldman, Matthew Edison, Chris Cooper, Amy Smart, Ann-Margret, John Bourgeois, Christopher Lloyd, Art Evans, Daniel Kash, Amy Jo Johnson, Tyler Kyte, Kurt Russell, Rebecca Jenkins, Deborah Odell, Michael J. Fox

2 komentáře:

  1. Tak tenhle film jsem viděl už před nějakou dobou a musím říct, že se mi líbil, ačkoli jsem ho sledoval s dabingem v TV :) Má to docela zajímavý příběh, pokud si dobře vzpomínám...:) Sice bych ho neřadil k tomu nej, co jsem viděl, ale stojí rozhodně za to :)

    OdpovědětVymazat