neděle 22. února 2009

Dubové didgeridoo


Konečně jsem si našel trošku času popsat svůj nový nástroj. Čím více jsem s ním v kontaktu, tak tím více letmými doteky zjišťuji, že je to mistrovský kousek v rukou začátečníka. Je neskutečně citlivý a jde na něm velice snadno poznat, že jsem ujel s nátiskem což se projevuje nepěknou rezonancí. Pozitivní věci zase je, že mi v něm zúročilo snažení s bambusem. Cyklický dech je zde opravdu cyklický.
Tenhle nástroj mě nutí více trénovat, protože jeho nádherný D dis zvuk, mně dovolí časem vyjádřit to co jde slovy jen velice těžko. Ale zatím se s tímhle Ridem seznamuji, těším se na to až se budeme znát mnohem více. Říkám si ať už Morana odvane, protože čím dříve budu moct hrát na slunci a na čerstvém vzduchu tím lépe.

A teď charakteristika tohoto Didgerida od výrobce.

Velmi zajímavé didgeridoo lepší střední třídy. Nástroj byl zamýšlen na dynamické hraní s průkazným, hutným základním zvukovým zabarvením a myslím, že toho bylo ideálně dosaženo (zejména dík optimálně zvolenou tloušťkou stěn v posledních třetinách nástroje). Didgeridoo vyniká ostrým, přesným a silným tónem, což se projeví zejména ve středobasových polohách kde nástroj ze sebe, i při běžném hracím tlaku, vydá hlasitou, hutnou a nepřeslechnutelnou:) zvukovou linku. Pokud aktivně přidáme náporové hraní bránicí, celý tento zvuk. efekt se ještě znásobí a výsledná vibrace je opravdu působivá. Své neopomenutelné místo zde mají také přefuky, tedy jejich aplikace. První „sklouzne“ ze základního tónu téměř sám a i další nepotřebují příliš snažení. Hlasitostí i tónem (první přefuk) pak s nástrojem hezky souzní. Didgeridoo je svým vyjádřením spíše basový nástroj (i když tónem na stupnici leží téměř uprostřed) a i přes možnost aplikace rychlého stylu hry, nechá vyznít půvabu pomalého, relaxačního hraní. Nástroj je lehce hratelný a jeho zpětný hrací odpor mu umožňuje se dobře uplatnit event. i u začínajících hráčů.

Materiál:Dub
Výška:173 cm
Dolní průměr:12 cm
Hmotnost:3 kg
Tón:D#
Přefuk: D#, G, F

http://www.didgeridoo-art.cz/

Na těchto stránkách najdete obrázky tohoto rida, plus spoustu dalších věcí ohledně tohoto pro mně srdcového hudebního nástroje.

Žádné komentáře:

Okomentovat