neděle 8. února 2009

Metronom


Když jsem dnes hrál na rido, tak jsem byl vyplísněn svou velkou inspirací za to, že nedokážu správně udržet rytmus a neustále zrychluji či zpomaluji. Nu dobrá, je na čase najít něco co dokáže hru na rido poněkud vylepšit a to tak, abych byl schopen hrát s více lidmi. Pro tento účel slouží metronom, který za pomocí zvoleného taktu ťuká a pomáhá tak hudebníkovi držet stálý rytmus, pokud to sám od sebe neumí.

Objevil jsem velice šikovný prográmek, který umožňuje mít mentronom na počítači. A myslím si, že pro můj účel bude více než dostačující. Snad jen doporučuji najít lepší "ťukací" zvuky:) Protože vaše okolí, muže z tohoto syntetického ťukání zešílet:)

Zde je onen program.

2 komentáře:

  1. Myslím, že čím dokonaleji zvládneš dech tím lépe udržíš rytmus. Metronom je dobré cvičení , také o něm uvažuji. Když se hraje rytmicky je to především o dechu. Jakmile v nějaké pasáži dojde k deficitu má člověk tendenci "přidýchnout" si nicméně způsobem, které rozhodí rytmus. Taky se mi to stává ... je to běh na dlouhou trať. Není kam spěchat vše přijde přirozeně a v pohodě ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Vím, ale cvičení s Metronomem je docela zajímavá zkušenost, doporučuji vyzkoušet,)

    OdpovědětVymazat